Friday, June 10, 2011

Penemuan Artifak Berharga!

salam~ Tajuk ni bunyi nye macam mantap an?. hahah.. post kali ni aku nak share serba sedikit kat korang yang terpilih ttg ape yang baru saje aku temui.

Memandangkan sekarang ni aku tengah cuti sem, memang duduk rumah sepanjang hari. Bukan tak nak kerja, tp setakat ni tak de company yang call lagi, lenguh jugak isi form kerja kat banyak tempat. Tapi satu company pon x de sangkut nakkan aku punye khidmat .belom ada rezeki agaknye..

Memandangkan tawaran kerja tak datang2 lagi, aku habiskan banyak masa aku kat rumah. Tapi kadang-kadang kalau bosan aku follow bapak aku ke ladang. Ladang kelapa sawit miliknya.

ceritanya bermula macam ni, Sebelom ni ayah aku memang pernah cerita yang dulu ladang aku ni adalah kawasan peperangan, tapi aku tak sure jepun or komunis. tapi time tu aku buat bodoh je. Mungkin kesedaran tentang semangat jati diri dan cintakan sejarah tak wujud lagi mase tu. Tu yang aku buat dono je. Then, semalam tetibe bosan tahap gaban dah muncul, dengan rajin aku ikot ayah and mak aku ke ladang. Saje je.. nak ilangkan bosan, tolong-tolong ape yang patut. Mase tgh bawak moto menuju ke ladang tu, tetibe aku teringat cerite ayah aku pasal tapak peperangan ni, so aku cuba-cuba nak buat penyiasatan....


jeng.. jeng... jeng... ini hasil yang aku dapat untuk hari pertama penyiasatan ^^,





hasil penemuan untuk hari pertama penyiasatan.. ekeh2


ni sudu seramik. mcm buatan china kan?






ni mungkin kubu pertahanan........




Antara hasil artifak yang ditemui. Teruja tak semua? aku memang teruja dengan artifak yang bernilai ratusan tahun ni (mungkin).. Agak-agak real ke cerita aku ni? Kalau tak percaya aku tak berani nak cakap ape ar. tapi sudu seramik tu membuatkan aku tambah yakin yg tentera jepun atau komunis pernah menapak kat Ladang ayah aku suatu masa dulu.. ehem3, agak2 artifak2 ni laku tak aku jual kat muzium? ahahaha..


P/s: pssst...duduk rumah ni duet belanje pon kene mintak dekat mak ayah lagi. Tapi takpe, hasil ladang ayah aku lumayan... keh3 .

Yang benar,
EE 007~

3 comments:

missR said...

agak2 jual laku...jgn lupa share ngn aku...hahahha
act,aku nga amek lesen gk.xnah nmpk pon ko?? amek ktne der?

Encik Ezam said...

hye.. kalau laku dah lame aku sponsor kreta ke ko.. ekekek

Anonymous said...

you should ask Jabatan Muzium on this.