Saturday, November 13, 2010

Ala-ala Academic Report Writing

Hari ini sabtu 5.54 pagi.
bukan bangun awal, tapi lambat tido..
tgok r nnti2 pas subuh baru pejam mate.
sekarang ni tinggal lagi 1 paper yang akan ditempuh,
sebelum balik kg untuk celeb rye dan sem break

ak x de mende r nk buat, tp ak nk share pasal paper2 yang sblom ni.
kire macam report ar. mungkin perlu diperbaiki untuk final exam yang akan datang.

1st paper: Islamic Institution.
dah ade basic r pasal bab2 agama ni. so, awal2 tu mmg agak excited nk menjawap. memandangkan x brape nk stady past year paper, aku agak terkantoi kat soalan objektif. Aku ingtkan soalan dalam dwibahase, tp malang nya in English ONLY. ok no hal n x da masalah.tp yang masalah nye sekarang, rase mcm nk bukak kamus oxford BM-BI je pasal ade certain terminologies yang ak x brape nk paham.. tp bile semak2 semule, ade yang kena n ade yang x. berserah je la. dan lagi 1, dak2 lain punye r gembire pasal dieorang cakap majoriti objektif past year keluar semule. ak senyum je =(

2nd paper: Management Information System (MIS).
walaopon aku yakin yang ak x kan dapat A untuk sbjek ni tp aku stady bapak kental r..
bukan pasal ape, lect x keluokan lagi carrymark, tu yang ak berusaha nk kejar 40% untuk final. Xkesah dapat byk mane, yang penting berusaha. agak cool sikit bile paper ni ade objektif. sekurang2nye aku berjaye khatam buku MIS ni dalam 1 malam. x de r hafal, cume paham konsep je. ade yang konfiden jawap, n ade jugak yang so so.. =)
g kat soalan subj. ak rase ok lah. bergerak jugak tangan ni menulis. tp x tau ape yang aku tulis tu btol ke x..soalan esssay.pepaham je r.. kesimpulannye untuk paper ni ok la. even x puashati 100% tp boleh la jawap =)tp lectrer ade kol classmate aku. tye pasal paper ni. majority cakap ssh n die pon x jangka yang set ni masuk prekse. redha je la.. paling2 En. bg la bonus mark x pon kasi tinggi sikit carrymark ok?? ;p

3rd paper Legal and Ethical Issues (LAW).
ni lagi gile aku stady. semue term, cases, terminologies, elements ak hafal. malangnye, semue mende yang ak hafal tu die kasi, so die nk aku explain plak. hadeyh.. apesal lah??? ak xplain la ikot kepale otak. mmg cuak.. ingtkan nk score untuk paper LAW nie.. tp apekan daya, tengok je la result keluar nnti ye ;p

last paper is FINANCE.
doakan aku boleh jawap paper tu nnti dengan jaya nye k.. aminnn

so far kesimpolannye, tunggu dan lihat, nk cakap trok sangt, aku jawap.. nk cakap ok sangt, mcm r ape yang aku goreng tu kene kan ann?? wait n see je r..

p/s: 3 hari lagi nk balik johor =)

No comments: