Saturday, March 5, 2011

Hati Lelaki Siapa Yang Tahu :)

Salam. Wahai blogger dan readers sekalian! Apa Khabar? Diharapkan semuanya berada dalam keadaan sihat-sihat belaka. ** aku rase memang tak brape nk sesuai bile aku menulis dengan cara educated dan formal ni.. tp at least aku dah cube*

Ok, secara jujur dan saksama, aku tertarik dengan satu entry dari saudara xidan7 di dalam blog nye! Pasal hati dan perasaan lelaki: chewahh.... ye r, kalau tgok previous entries or writing, orang *pum pang pum pang* crite pasal hati kaum hawa. Memang lah, kaum hawa ni hati nye lembut, cepat terguris dan juga sensitif, x di nafikan... tp lelaki pon ade hati ape bha! kan kan kan???

Ok aku kopi susu ar dari blog mmber sekelas aku ni ye :)

Banyak kaum perempuan akan menangis saat tersakiti hatinya oleh kaum lelaki. Memang kaum perempuan bisa menangis selama berjam-jam, atau bahkan berhari-hari saat hatinya benar-benar terluka. Tapi dalam waktu singkat, kesedihan akan sirna tanpa disadari dan keceriaan kembali hadir.

Bagaimanakah dengan kaum lelaki? Saat hatinya terluka, mungkin tidak ada air mata yang menitis. Memang banyak lelaki yang seakan tidak memiliki kesedihan sedikitpun. Tetapi yang terlihat hanyalah kebencian dan kekecewaan karena disakiti.

Benarkah kaum lelaki tidak sedih? Sebenarnya jauh di lubuk hatinya yang paling dalam, ada kesedihan yang terpendam. Meski waktu telah lama berlalu dan segala hal telah berubah, tapi kesedihan itu masih melekat dan muncul dalam ingatannya secara tiba-tiba.

Saat kaum lelaki sudah memiliki pasangan baru, tanpa diduga, dia akan terkenang pada kenangan dimana dia pernah berjalan dengan BEKAS PASANGANnya.

Ia akan mengingat bahwa perempuan itu pernah mengisi hari-harinya yang indah dan Ia begitu mencintainya. Saat itulah lelaki akan mengalami kesedihan yang begitu dalam. Tentu saja, hal ini tidak akan terjadi sekali, tapi berulangkali. Sehingga dapat dibayangkan betapa tersiksanya perasaan seorang lelaki. (komen aku :fakta)

Dalam sekejap perasaan lelaki menjadi down. Lelaki seakan menjadi begitu lemah dan rapuh. Tapi uniknya, ia berusaha menutupi dan tetap memperlihatkan sikap sewajarnya untuk memulihkan perasaannya sendiri. Sehingga, tak ada seorang pun yang merasakan, kecuali hatinya sendiri yang teriris. (ini juga fact!)

Hati yang terluka akan selalu dipendam dalam diri seorang lelaki, hingga ia benar-benar bisa menghilangkan luka tersebut dari dirinya. Life's must go on, right guys?

KOMEN: ye, benar dan betul. Life must go on... aku pernah dengar ayat ni "tuhan pertemu kan kita dengan orang yang salah agar kite boleh jadi penilai yang baik'' . that's mean ''Engkau tak cukup baik untuk aku'' .. okbai!!! *peace no war babe!


4 comments:

achik ezam said...

lelaki is always happy go lucky

hiding their ego in their machoness.

BUT deep down lelaki are soo fragiles

like me...handle with care!

**wekkkk**

mr. neezam said...

haha.. ok achik ezam,
tepat sekali :)
senang cakap kite ni adapt perasaan kite pada waktu2 tertentu, ye dak?
masih jd komentar tegar bro!

missR said...

achik ezam tu ada ikatan kluarga ngn ko ke?? nama dah same...cm surname plak..
eh..komen aku xde kaitan ngn entry kau!

mr. neezam said...

missR: achik ezam ni mmber/folower/brader tegar kat twitter and ini blog.. haha.. kitorang dalam usaha nk kumpol kan nama2 ''ezam'' kt sluruh dunie.. ngehehe.. try kumpul name seha plak.